Svårt att få tid

21 Maj

Igår ringde jag runt till några ställen för att försöka få boka en tid till att kolla mina äggledare. Det gick inte alls bra.
På Sophiahemmet får man bara göra en sådan undersökning om man gör en hel fertilitetsutredning och det gör de ju bara på par. På Läkarhuset vid Odenplan hade de fullt och tar bara emot dig om du varit patient där tidigare. De sa att jag kan försöka igen till hösten.
På måndag ska jag försöka få tag på den gynekolog jag var hos sist och höra om hon kan skriva en remiss till mig och annars ska jag prova Mamma Mia i alla fall även om det känns rätt hopplöst. Men jag ska hålla modet uppe och jag tror ändå att allt är som det ska och fortsätter med mina försök… så snart åker jag igen!
Fredagkvällen blev lugn med chipsfrossande framför ett avsnitt av Greys Anatomy och som vanligt fick jag gråta några tårar, det händer nästan alltid när jag tittar på Greys 🙂

2 svar to “Svårt att få tid”

  1. Dina maj 21, 2011 den 11:03 f m #

    Jag hoppas att du hittar en gynekolog.

  2. vemvet maj 22, 2011 den 6:57 f m #

    Försök hitta en gyn! Dom är så bra att ha på den här resan!

Lämna en kommentar